keskiviikko 10. kesäkuuta 2015

VAIHTEEKS KANADASSA

Nyt on niin huono nettiyhteys, että kuvien lataaminenkin oli täyttä tappelua. Nyt tulee kuulumiset lyhyen kaavan mukaan.

Valtiosta toiseen siirtyminen tapahtui kivuttomasti. Täti kyllä tivasi taas mitä teen työkseni. Minä keksin jälleen kivan ja helpon ammatin. Mummuista se ei tuntunut olevan yhtään kiinnostunut. Joen ylittävä Ambassador Bridge oli ihan kiva, mutta onhan noita jo nähty. Jopa Pulukkinen ottaa ne jo lungisti.

Ajeltiin taas pieniä teitä ja välteltiin moottoritietä. Koko Eriejärven rantavyöhyke näytti olevan hedelmällistä puutarha-aluetta. Piiiiiiitkiä peltoja, kasvihuoneita silmän kantamattomiin, viinitarhoja, omenatarhoja, maissipeltoja, mansikkamaita jne. Yhdeltä tilalta kävin ostamassa mansikoita. Maistuivat kyllä. Välillä ajettiin aina jonkin pikkukylän läpi. Haastetta aiheutti taas "uimaveden" löytyminen. Jonkin hautausmaan nurkalta lopulta päästiin rantaan ja saatiin jarpaat kasteltua siinäkin järvessä.

Jossain vähän ennen Londonia ajettiin motarille. Otettiin Hamiltonista vauhtia ja työnnyttiin Niagaralle. Hotellille saavuttiin vähän ennen viittä. Jätettiin auto valet-parkkiin ja mentiin ihmettelemään näkymiä huoneesta. Huone sijaitsee kerroksessa 32. Onhan tämä sviitti ihan hintansa väärti...

Sittenpä meillä olikin jo yllättäen näläkä. Tepsuteltiin vastapäiseen Applebee's ravintolaan ja tilattiin pientä iltapalaa. Eväät kitusiin ja hissillä putouksille.

Matkalla nähtiin taas murmeli, tai oikeastaan koko pesue. Näyttivät tottuneen turisteihin. Räpsittiin putouksilla pakolliset kuvat ja lähdettiin läpyttelemään takaisin. Kaijallehan tämä oli ensimmäinen kerta, mutta me muut ollaan nähty nämä jo useammasti. Onhan se veden voima kuitenkin vertaansa vailla.

Komennettiin mummu nukkumaan. Tai siis istumaan sinne huoneeseen ja ihailemaan maisemia. Me muut käytiin vielä vähän tallustelemassa ja tietenkin ostoksilla. Hilin kans kierrettiin vähän pitempään ja nautittiin kelistä, joka oli kuin linnunmaitoa.

Illan pimetessä lähdettiin vielä Päpin kans käymään ulkona. Toiveissa oli saada kuvia valaistuista putouksista. On tämä hotellikylä vaan niin hyvin rakennettu tänne mäelle, ettei mitään mahdollisuutta saada täältä kuvia. Aina on edessä puut tai rakennukset. Pesukarhu kuitenkin veteli ranskiksia hotellin nurkalla, niin saatiin Jutalle sen kaipaama kuva Meekosta.

Napsittiin kuvia hotelleista ja sitten muutamat city by night-kuvat vielä hotellin ikkunoista. Ulkona oli puoli yhdeltätoista vielä +18C lämmintä. Aika lepposet kelit.

Aamulla syödään aamupala ja lähdetään tuhlaamaan viimeiset rahat. Tässä rajan pinnassahan on useita isoja outletteja. Tarkoitus olisi vielä ajella Niagara on the Laken kautta kohti Mississaugaa. Saapa nähä, miten meillä aika riittää. Vähän kyllä epäilyttää, että jopo alkaa keulia ja päästellään motaria maaliin.

1. Kiitos kuvasta ! Nyt voitteki sitte tulla kotiin :)
    On tuo putous kyllä upea, voi vain kuvitella sitä pauhua. Täällä on ollu hälinää kun saatiin mansun kaveri yökylään, pienin tekee hammasta ja me isommat ylläriylläri terassia :P

2. +9,2 nyt aamusta. Tuulee. Harmaata. Vettä ei vielä tuu, ei tullu eilenkään.
    Teijän kuvia katellessa tullee vähä haiku olo - ei kai teillä siellä voi olla ihan mukavaa...
    oliko lievä ilimaus?

3. Ihanaa seurata teidän reissuanne - kiitos Katja tästä blogista, tarinat on hauskoja oli ne sitten lyhyitä tai "vähän" pitemmän kaavan kertomuksia. Kuvat on upeita ja maisemat on mahtavia, nyt tuli nähtyä Niagarakin erilaisesta perspektiivistä kuin yleensä. Mukavaa reissun jatkoa ja turvallista kotimatkaa sitten muutaman päivän päästä. Toivottelee Marjaana

4. Onpas hulppeat näköalat! Hauskaa loppureissua! T. Vuokko

5. Ihkua katella kuvia ja muistella omaa reissua putouksilla. Voi kauhia siitäki on kohta 15v aikaa...
    Hieno se on maajalastaki, mutta tosi upee yläperspektiivistä katottuna. Pauhu on kyllä mahtava kuvia otettaessa.
    Nyt en komentoi tuosta murmelista sanallakaan mitään...
    Katoin kerran Tuubia ja siinä Sami Hedberg matki pesukarhua ja sen jälkeen aina, ku nään kuvan pesukarhusta tulee Sami ainoastaan mieleen :D
    Tuhlailkaapa te loput rahat ja orjentoitukaa pikkuhiljaa palamaan lähtöpisteeseen, me ruetaan nukkun. Koko sakki nimittäin vielä valveilla kummipoika mukaanlukien.
    Ajellaan huomenna yökylään R-järvelle.
    Terkkuja lähettelee Mammu

6. Missä nyt mennään kun tänään ei ole blogia päivitetty. Arvakkaa vaan kuinka moni odottaa päivitystä. Voi voi kohta tämä ilo loppuu. Voisko Katja ruveta pitään blogia täällä kotimaan kamarallakin. Kyllä sun kannattaa harkita itsellesi uutta(toista) ammattia. KIRJAILIJA!! Uskon et menestystä tulis.On se niin kirjavaa(positiivisesti) tuo sun teksti.

7. Kyllä vaan meni äkkiä kolme viikkoa! Pitääpä koittaa vielä skypettää tänään 😊